Allmänna Villkor för Charming Bonnet

Välkommen till vår webbshop! Här hittar du våra allmänna villkor som gäller för köp på Charming Bonnet. Genom att handla från vår webbplats godkänner du dessa villkor.


1. Företagsinformation

  • Företagsnamn: Charming Bonnet

  • Organisationsnummer: 010601-XXXX

  • E-postcharmingbonnet@gmail.com

  • Telefonnummer: 0723962315


2. Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller när du som kund beställer varor från vår webbshop. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande.


3. Beställning

När du har genomfört en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid köpet. Genom att slutföra beställningen godkänner du våra villkor och samtycker till att vi behandlar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.


4. Priser och betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående meddelande, men priset som anges vid beställningstillfället är det som gäller.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Swish

Betalningen hanteras av en säker betalningstjänst för att garantera trygghet för dig som kund.


5. Leverans

Vi levererar inom Sverige. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveranstiden vara längre.

Fraktkostnaden anges i kassan innan du slutför ditt köp. Om en vara skulle vara slutsåld meddelar vi dig detta så snart som möjligt.


6. Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.

För att utnyttja ångerrätten måste du meddela oss inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Du kan göra detta genom att kontakta oss via e-post på charmingbonnet@gmail.com.  På Charming Bonnet strävar vi efter att göra hållbara val i alla delar av vår verksamhet. Eftersom vi är ett litet företag som värnar om miljön och försöker minska vårt klimatavtryck, uppmuntrar vi våra kunder att tänka noga innan de returnerar en produkt.

Vi förstår att returer ibland är nödvändiga, och vi behandlar naturligtvis alla returer enligt gällande konsumentlagstiftning. Samtidigt vill vi uppmärksamma att returer innebär en betydande miljöpåverkan genom transporter och förpackningar, vilket vi tillsammans kan hjälpas åt att minska.

Därför ber vi dig att:

  • Tänka igenom ditt köp noggrant innan du beställer
  • Kontakta oss om du har några frågor om produkten innan köpet

Vi är här för att hjälpa dig att göra rätt val från början! Tillsammans kan vi bidra till en mer hållbar e-handel och minska onödig miljöpåverkan.

Tack för att du stöttar ett litet företag som sätter hållbarhet och kundnöjdhet i första rummet!

Villkor för ångerrätt:

Av hygieniska skäl omfattas våra bonnets av undantaget från ångerrätten enligt distansavtalslagen om förpackningen är bruten. För att utnyttja ångerrätten måste produkten returneras i obruten originalförpackning.

För att säkerställa detta levereras varje bonnet i en förseglad plastförpackning. Vid retur ska förpackningen vara obruten för att ångerrätten ska gälla.

  • Produkten ska vara oanvänd och i nyskick.

  • Produkten ska returneras i originalförpackning.

  • Gåvor och extra produkter som medföljde beställningen ska också returneras.

  • Du står själv för returfrakten.

Vid godkänd retur återbetalas beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit varan.

Undantag:

Hygienprodukter som bonnets omfattas av undantag från ångerrätten om förpackningen är bruten.


7. Reklamation

Om en vara är felaktig har du rätt att reklamera produkten enligt konsumentköplagen. Reklamation ska göras inom skälig tid från att du upptäckt felet.

Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig med en ny vara eller återbetalar hela beloppet.

Kontakta oss via e-post på charmingbonnet@gmail.com för reklamationer.


8. Personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR. För mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vänligen se vår integritetspolicy som finns tillgänglig på vår webbplats. Genom att handla hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna hantera din beställning.


9. Tvistlösning

Om du som kund inte är nöjd med vårt hanterande av ett ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar oss för att lösa problemet.

Om vi inte kan komma överens kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer deras beslut. Du kan även använda EU:s tvistlösningsplattform för gränsöverskridande tvister, tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr.


10. Ändringar av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor. De villkor som var gällande vid ditt köp gäller för din beställning.


11. Kontakt

Har du frågor om våra villkor eller din beställning? Kontakta oss gärna:

Tack för att du handlar hos Charming Bonnet! Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp.